Ježíš řekl zástupům:
„Amen, pravím vám: Mezi těmi, kdo se narodili ze ženy, nepovstal nikdo větší než Jan Křtitel. Ale i ten nejmenší v nebeském království je větší než on. Od času Jana Křtitele až po tuto chvíli nebeské království trpí násilí a násilníci je uchvacují. Neboť všichni Proroci i Zákon prorokovali až do Jana. A chcete-li to přijmout: on je Eliáš, který má přijít. Kdo má uši, slyš!“ (Mt 11,11-15)
Jan Křtitel představuje posledního starozákonního proroka, zároveň z těch proroků je nejvýznamnějším, protože byl současníkem Ježíše Krista - předpovídaného mesiáše, Spasitele světa. I ten nejmenší v nebeském království je větší než Jan v tom smyslu, že velikostí každého spaseného je sám Ježíš, který dává člověku pravou hodnotu a svatost.
Přijetím Ježíše Krista se totiž sjednocuje naše vůle s Boží. Sjednocuje se náš život s Božím životem. Naše životní "ano" Bohu nás skrze křest a život podle evangelia činí Božími syny a dcerami.
Nezapomeňme dnešní den, kým jsme.
P. Pio, svatý kapucín z Pietrelciny, v dopise Raffaelině Cerase píše: "Je potřeba, abychom Ducha svatého prosili o to, aby nám dával stále jasněji poznat vznešenost našeho křesťanského povolání. Bůh nás vybral a vyvolil mezi bezpočtem jiných. Musíme si také uvědomovat, že k tomuto vyvolení došlo bez jakékoli naší zásluhy. Bůh nás tímto způsobem vyvolil již od věčnosti, tedy ante mundi constitutionem (před stvořením světa), a to k tomu, abychom dospěli k jedinému cíli, totiž abychom mu patřili v tomto čase i na věčnosti. Jedná se o tak nesmírné tajemství a o tak sladké tajemství, že duše, která do něho jen trochu pronikne, se celá vznáší v lásce."
Pane Ježíši Kriste, dej, ať nehledáme svou velikost v očích těch, co určují důležitost člověka podle vnějšího zdání. Ať naší velikostí jsi ty sám, vždyť ty jsi nás od věčnosti obdaroval svým příchodem a přijetím do tajemství tvého života s nebeským Otcem. Dej, ať ti dnes v tvých vnuknutích řekneme své ano, ať ti patříme v tomto čase i na věčnosti. Amen.