Prázdný hrob

Duchovní slovo

Maria nás zve k modlitbě růžence

Maria nás zve k modlitbě růžence

Leave review
Maria nás zve k modlitbě růžence
Číst více
Slavnost Nanebevstoupení Páně

Slavnost Nanebevstoupení Páně

Leave review
Ježíš vystupuje po završení díla vykoupení na nebesa do slávy svého Otce.
Číst více
Svatý Josef, dělník, nás učí pracovat s láskou

Svatý Josef, dělník, nás učí pracovat s láskou

Leave review
Práce vykonávaná s láskou a vědomím, že svou prací sloužím k blahu druhých,...
Číst více
Svatý Klement Hofbauer - kráčet životem s nadějí v Boží vítězství

Svatý Klement Hofbauer - kráčet životem s nadějí v Boží vítězství

Leave review
Svatý Klement Hofbauer je významným světcem 17. a 18. století a má nám co ř...
Číst více

Prvního dne v týdnu přišla Marie Magdalská časně ráno ještě za tmy ke hrobu a viděla, že je kámen od hrobu odstraněn. Běžela proto k Šimonu Petrovi a k tomu druhému učedníkovi, kterého Ježíš miloval, a řekla jim: "Vzali Pána z hrobu a nevíme, kam ho položili."

Petr a ten druhý učedník tedy vyšli a zamířili ke hrobu. Oba běželi zároveň, ale ten druhý učedník byl rychlejší než Petr a doběhl k hrobu první. Naklonil se dovnitř a viděl, že tam leží (pruhy) plátna, ale dovnitř nevešel. Pak za ním přišel i Šimon Petr, vešel do hrobky a viděl, že tam leží (pruhy) plátna. Rouška však, která byla na Ježíšově hlavě, neležela u těch (pruhů) plátna, ale složená zvlášť na jiném místě. Potom vstoupil i ten druhý učedník, který přišel ke hrobu první, viděl a uvěřil. Ještě totiž nerozuměli Písmu, že Ježíš musí vstát z mrtvých. (Jan 20,1-9)


Přímý svědek Ježíšova zmrtvýchvstání není. Akt obnovy Ježíšova těla mocí Otcovou i mocí Ježíše samotného probíhal v intimitě Nejsvětější Trojice - působením Ducha Otce i Syna. Ale v tajemství velikonoc nám Bůh postupně toto své jednání odhaluje. Předkládá ho nejdříve rozumu a později i smyslovému poznání několika vybraným lidem. A nabízí toto tajemství také našemu rozumu, našemu srdci a dokonce i vnitřní zkušenosti našeho života - když svou vůlí přilneme k Ježíši zmrtvýchvstalému a necháme více a více pronikat náš život jeho životem.

Zmrtvýchvstání Ježíše Krista jako historická objektivní událost se má stát živou událostí našeho života a má se stát součástí zkušenosti, která převyšuje poznání smyslové.

V dnešní době jsme zaplavováni různými zprávami, co se kde děje. Můžeme si také nastudovat dějiny světa, kde se co stalo. O Ježíšově zmrtvýchvstání se nedovídáme jako o nějaké novince. Vždyť rok co rok slavíme v liturgii tuto slavnost. A přece každý rok je pro nás něčím novým. Proč je to tak důležité?

Pokud Ježíš Kristus vstal z mrtvých, potvrdil své slovo, které za svého pozemského života několikrát říkal: "Syn člověka bude trpět, ale třetího dne bude vzkříšen." Navíc - Ježíš svým zmrtvýchvstáním zpečeťuje pravdivost každého slova, a tedy i toho, co řekl o posmrtné věčné existenci člověka. Ta podle něj záleží na tom, jak člověk na zemi žije. Tedy naše věčnost - věčné štěstí nebo neštěstí - je tvořeno naším způsobem života.

My Ježíše nevidíme. Ale neviděli ho ani ti, kterým později zvěstovali jeho zmrtvýchvstání apoštolové a ti, co s Ježíšem po jeho zmrtvýchvstání jedli a pili u společného stolu. V životě těch, kteří uvěřili v Ježíše Krista, přijali odpuštění hříchů a změnili svůj život, začala proudit síla života samotného Ježíše - jeho láska, věčný život.

Tedy není jedno, jak žijeme. Ježíš svým zmrtvýchvstáním radikálně oslovuje naši svobodu, naši vůli, náš život. Když se opřeme o jeho slovo, přijmeme ho za svého osobního Spasitele a podle jeho slov budeme žít, pak v nás začne proudit jeho zmrtvýchvstalý život. Láska nás přetvoří do podoby Božího Syna.

Ježíš svým zmrtvýchvstáním potvrzuje skutečnost propojení skutků lásky s věčným nebem. Na druhé straně potvrzuje, že  zlými skutky, egoistickým uzavřením se před druhými, si připravujeme věčné zatracení, kdy člověk navěky bude v mukách svého nenaplněného "já" a navíc zakusí plný dopad trestu za popírání svého svědomí a pravdy.

Kdo uvěří v Syna člověka, má život. Kdo neuvěří, zůstává ve smrti.

Naše účast na Ježíšově vzkříšení se může změnit v živé svědectví. Tedy jako apoštol Jan i Petr - utíkejme se podívat k prázdnému hrobu. Ve víře můžeme spatřit pruhy plátna a roušku. Můžeme prohloubit naši víru i tento rok. Obnovme tedy každodenní ranní a večerní modlitbu. Přijímejme od Ježíše zmrtvýchvstalého odpuštění hříchů ve svátosti smíření. Utíkejme svým srdcem na nedělní eucharistii, kde se nás ve svatém přijímání dotkne sám Ježíš a obnoví v nás moc svého Ducha - lásku k Bohu i k bližním.


Pane Ježíši, Synu Boží, věřím v Tebe a věřím Tobě. Přijď a pomoz mi, ať uvádím každé tvé slovo do svého života, ať také ve mně proudí tvůj věčný život. Amen.

Duchovní slovo

Maria nás zve k modlitbě růžence

Maria nás zve k modlitbě růžence

Leave review
Maria nás zve k modlitbě růžence
Číst více
Slavnost Nanebevstoupení Páně

Slavnost Nanebevstoupení Páně

Leave review
Ježíš vystupuje po završení díla vykoupení na nebesa do slávy svého Otce.
Číst více
Svatý Josef, dělník, nás učí pracovat s láskou

Svatý Josef, dělník, nás učí pracovat s láskou

Leave review
Práce vykonávaná s láskou a vědomím, že svou prací sloužím k blahu druhých,...
Číst více
Svatý Klement Hofbauer - kráčet životem s nadějí v Boží vítězství

Svatý Klement Hofbauer - kráčet životem s nadějí v Boží vítězství

Leave review
Svatý Klement Hofbauer je významným světcem 17. a 18. století a má nám co ř...
Číst více